This is the end

Ett år går fort. Mycket fortare än vad man kan tro. Den här förmiddagen/eftermiddagen kommer dock vara seg. Eller nej sen när jag vaknar upp imorgon kommer jag tänka, oj vad fort den kvällen gick. Ska iallafall ta och städa upp i badrummet. Packa ner alla mina saker och göra mig redo så jag inte glömmer någonting. Har precis duschat och fönat håret så just nu känner jag mig super färsch! Bild på klänningen jag ska ha ikväll kommer senare! 

Mina 25 favoritbilder från 2013

 
Kram Ebba
Anonym
2013-12-31 @ 15:05:56

Hej Ebba!
Så skicklig fotograf du är! Jag har en fråga som jag hoppas att du kan hjälpa mig med lite, när du fotat i motljus hur gör du då? Har du något skydd eller bara fotar du? Vad har du för inställningar och om der är något annat o tänka på?
Om du nån gång skulle vilja göra en guide på hur du redigerar dina motljusbilder (ex den näst sista bilden, där du e på ängen) på ps så hade jag blivit så tacksam (:
Tack för att du delar med dig utav en så bra blogg!

Svar: Det är en bra fråga då jag är väldigt impulsiv med min fotografering. Jag bara märker att det blir rätt men ett par tips har jag ändå! :D
1. Sikta inte direkt mot solen utan ha den i ena hörnet, bakom motivet osv så större solkatter undviks. (som ljus cirklar som bildas av solljuset när det träffar kameran)
2. Bra inställningar i kameran har ett inlägg där jag skrev vad jag hade för inställningar till bilderna jag fotade på ängen http://ebbalilliestrom.blogg.se/2013/july/mina-installningar-under-motljus-fotograferingen.html#comment
Som du ser är solen mer åt höger och skymtas lite bakom trädet det ger en större effekt av ljuset ;D
Ebba

Isabelle
2014-01-01 @ 18:39:18
URL: http://bells.blo.gg

Underbara bilder!

Svar: Tack så jätte mycket! :D
Ebba

Fanny
2014-01-02 @ 14:43:01
URL: http://fannygunneson.blogg.se

Hittade din blogg för en månad sen ungefär å har kikat in lite sen dess. Va duktig fotograf du är och jättemysigt å kolla på bilderna på din blogg! vad använder du för program för å redigera? :)

Kram

Svar: Åh vad roligt att höra! :D Jag redigerar med adobe photoshop cs5 =)

Kram!
Ebba

Anonym
2014-01-02 @ 18:48:25

Okej, tack så mycket för svaren på motljusbilder! Lycka till med fortsättningen av fotografering och bloggen :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0