Let´s talk about you and me

Nu är det egentligen dags för mig att sova, men då jag sovit så mycket under dagen så går det inte. Är så pigg just nu och har mestadels kollat igenom bilder och bara kollat igenom bloggar. Helt enkelt tagit det lugnt framför datorn. Visst låter det kul? ;)
Imorgon åker vi hem. Vill inte gå till skolan det är ju så skönt att vara ledig! Däremot så är det ju helg snart igen så jag ska inte klaga. 

Jag kom på ett antal klockrena sanningar som jag faktiskt inte delat med mig av, så jag tänkte göra det.

1. Jag kan inte dricka någonting under en bilfärd. Varken vatten, saft eller läsk. Jag blir alltid illamående och om det sker så händer det väldigt sällan. Aldrig under längre bilfärder iallafall.

2. Jag tar alltid två tuggummin!

3. Jag gör alltid, ALLTID saker i sista stund. Allt från läxor till enkla sysslor. Varför göra det innan jag måste? Tror jag måste känna den där pressen för att få saker gjort på bästa sätt. Än så länge fungerar min metod, men det kommer den inte alltid att göra.

4. Jag är en känslosam person och kan börja gråta väldigt lätt. Av en jobbig situation eller av att jag känner press. BAM, tears on my face. Har alltid undrat varför, men jag får stå ut med det.

5. När jag skriver på bloggen ser jag alltid kommentaren från en svenska inlämning framför mig "Skriv jag istället för man och tänk på särskrivning" Kan inte släppa det.

6. Jag känner mig ofta som en stängd bok. Då det ofta känns som folk aldrig kan läsa av mig, jag säger inget i onödan direkt.

7. Jag rättar allt och alla. Om någon säger fel, stavar fel eller bara uppfattar något fel. Korrekt ska det tydligen vara och det värsta är att jag säger till fast jag inte är 100% säker. Tur att jag ofta tror/har rätt, eller hur Anna? ;)

8. när jag var liten ville jag bli sångerksa, som tur har jag inte den drömmen längre. Haha!


Två bilder från i somras
 
Kram Ebba
Stina
2013-01-30 @ 09:10:26
URL: http://einsteina.blogg.se

Jag är också sån att jag gör saker i sista stund. Sitter just nu med min C-uppsats som ska lämnas in idag (!) och har skrivit större delen av den igår. Jag har accepterat att jag behöver pressen för att kunna prestera, det svåra är bara för alla runtomkring mig som hela tiden tjatar om att jag måste börja nån gång...! ;)

Svar: Ja, att man aldrig kan göra det så fort man kan istället. Men det gå inte haha, kommer nog aldrig att gå heller :)
Ebba

Linn
2013-01-30 @ 10:32:36
URL: http://jennylinnviktoria.blogg.se

Vilken är din favoritårstid? :)

Svar: Sommar :D
Ebba

Y A S M I N E
2013-01-30 @ 12:50:44
URL: http://medy.blogg.se

Är också känslig och har lätt för att börja gråta. Superjobbigt!

Svar: Ja visst är det!
Ebba

˟ Photospiration
2013-01-30 @ 22:32:18
URL: http://photospiration.blogg.se

Fina bilder!

Svar: tack! =D
Ebba




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0