Vad betyder foto för dig?

Vad betyder fotografi för dig?

Fotografera för mig är så mycket mer än att ta kort. Det handlar om ögonblick och att vara i nuet. När jag fotar tappar jag tidsuppfattningen, känslor, tankar och andra måsten. Jag försvinner i min egen lilla bubbla där bara jag och kameran existerar. Sedan är det ett stort plus att jag är ute och spenderar tid på vackra miljöer man annars kanske aldrig upplevt. Jag känner mig verkligen som en livsnjutare när jag fotograferar.

Beskriv kort din bakgrund, hur du utbildat dig och var du jobbat.

Jag har ingen direkt bakgrund. Jag är självlärd via egna erfarenheter och påläsning på internet. Jag har lärt mig så gott som allt på egen hand. Den enda utbildningen är en kurs i fotografisk bild 1 från förra året, men jag kunde redan allt från den kursen.

Kommer antagligen samla på mig fler kurser med tiden för att fördjupa kunskapen.
 

Hur arbetar du med fotografi i dag?

Idag fotograferar jag främst för bloggen och mig själv. Även för egen utveckling, man kan säga att jag är min egen försökskanin och har jag lärt mig något nytt provar jag på det ensam innan jag fotograferar för andra. Ibland gör jag lite småjobb för folk jag känner eller har någon kontakt med. Dock är det något jag måste öva på, fota kan jag men fotografera för andra är svårare.

 

Vad använder du dig av för teknik?

Jag fotograferar med en Canon EOS 600D och har gjort det sedan 2011 tror jag. Jag fotograferar även med objektivet Canon EF 50mm f/1.4 USM som jag haft sedan 2012. Använder även stativ, några linser och fjärrkontroll.

 

Vilka andra fotografer inspirerar dig?

idag inspireras jag främst av Rosie Hardy och massviss av fotografer från instagram. Dock minns jag aldrig vad de heter!

 

Berätta lite om ditt senaste projekt.

Jag fotograferade lite mingelbilder åt en frisörsalong i stan. Mycket roligt och lärorikt!

 

Och vad blir nästa utmaning?

Ska försöka göra lite roliga porträtt samlingar i sommar på några vänner. Hoppas jag lyckas genomföra idéerna också!

 

Vad skulle du göra om du inte var intresserad av fotografering tror du?

Hmm. Jag hade antagligen fortsatt med gymnsatiken eller läst en hel del. Så svårt att föreställa mig att göra någonting annat. Det är ju foto jag älskar.

 

Framtidsdrömmar och mål?

Jag vet inte. Ingen aning om vad jag vill. Hobby eller jobb. jag vet verkligen inte. Framtiden får avgöra.

 
Kram Ebba
Hanna Westman
2015-05-21 @ 20:09:22
URL: http://hannawestman.blogg.se/

Verkligen inspirerande inlägg du skriver, fortsätt så! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0