Sommaren tvåtusenfemton



Sommaren började i maj för min del detta år. Runt min födelsedag rent ut sagt har jag fångat de första bilderna med riktig sommarkänsla. Men maj invigdes med en resa till Bryssel med min klass. Vi besökte EU, strosade runt på stan, åt god mat och gjorde olika studiebesök. När jag kom hem från Beligen var det bara att ladda om och fortsätta få det sista i skolan klart. Därefter fyllde jag 19 år som firades med familjen hemma hos mig. Fick massor med fina presenter och blev kör i färgen gult. Några dagar gick och jag tog det första doppet i poolen samt gjorde min allra första riktiga sommarfotografering ute i parken. Dagarna gick och studenten kom närmare och närmare. Det hela började med en studentskiva under vilda western tema och jag hade en fantastisk kväll med alla cowboys och indianer. Helgen efter studentskivan bjöds det på bal till slottet i Vadstena där jag fick uppleva en kväll hämtad från en saga. Vi blev klara med skolarbetet och kickade igång studentveckan med mösspåtagning. Maj kunde inte blivit en bättre start på denna sommar!



Magiska JUNI drog igång med fest varenda dag och uppladdning inför studenten. Att springa ut från skolan med min klass och uppleva världens adrenalinkick kan vara det bästa som hänt i år. Det känns fantastiskt att jag faktiskt tagit studenten. Studentdagen var en dag som skulle kunna beskrivas som en regnbåge. Jag upplevde alla känslor man kan göra på en enda dag. Efter studenten började jag jobba på Lindex och hängde hemma på baksidan efter mina pass. Midsommar blev junis andra stora fest som jag i år igen fick tillbringa med mina grymma vänner i ett rött hus vid ån. Jag samarbetade med CaseApp och fick hem mina egen designade skal!! Sedan det jag väntat på i flera månader och i flera dagar. Stina och jag skulle till IBIZA!!!!!!!!!



Juni blev juli på min nya plats i världen, Ibiza. Att sola, bada, snorkla, äta, fotografera, mysa, göra utflykter och skratta med världens bästa Stina på världens bästa ö är sommarens höjdpunkt (Tillsammans med studenten). Jag har verkligen funnit en vän för livet då denna resa verkligen satte Stinas och min vänskap på prov och det gick så jäkla bra, VI ÄR ETT DREAMTEM! Ketchup och senap helt enkelt. Vi har planer på att åka tillbaka sommaren 2016!
Kom hem från en underbar vecka till ett soligt och varmt Sverige. Det första jag gjorde var att åka till Varamon för att njuta av solen medan den fanns där samt en liten fest i en loge ute på landet med fina vänner. Juli bjöd även på en drinkkväll med mina pinglor, lunch med stina och promenad längs mysiga gator, picknick i Vadstena med Anna och Fanny samt fotograferingar med min solbrända hy och solblekta hår. Juli i ett nötskal helt enkelt.


Augusti förvånade med solsken, eller jag älskar augusti. Nästan alltid finast väder under denna månad. Umgicks med mina vänner, badade i vättern och njöt av sommarens sista månad. Åkte på minisemester till Öland med Pauline. En toppen helg över det vanliga med cykelturer, pizzamys och bad! Sade även adjö till mina bästa vänner Hanna och Emma innan de flyttade till London.. Skolan började för en del men inte för mig vilket kändes lustigt. Istället har jag försökt jobba så mycket jag kan samt avsluta min sommartjänst hos Lindex. Sabina fyllde 18 som vi firade med utgång och middag. Tog med Fanny på en sista sommarfotografering på en åker med knallrosa klänningar. Augusti avslutade min sommar och jag ler när jag tänker tillbaka på den. Ser fram emot sommaren 2016.

Kram Ebba



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0