Massa Svar

JAG BER OM URSÄKT! Svara på kommentarer är jag dålig på insåg jag när jag rensade kommentarerna. Låta de bli över 300 stycken är ingen bra grej och är en vana som måste brytas. SÅ nu ska jag bli lite aktivare på den fronten. Ni vet jag läser igenom dem, sedan så ska jag svara när jag kanske kommer hem från jobbet eller så och då har jag glömt det. Så skärpning på mig. Här kommer lite blandade svar iallafall ♥

Tack för alla fina kommentarer. Ni är bäst ♥



Skulle du kunna länka tröjan? Kram på dig och tack för en Underbar blogg <3
Svar: Missguided, HÄR finns den

Hej ebba! Jag är helt kär i dina bilder och redigeringar och även dina stretch och gymnastiksvideos på youtube! Jag blir så inspirerad av dig och skulle så vilja vara lika vig och kunna det du gör! Jag gick gymnastik en termin när jag var yngre och jag brukar träna, men det känns som det är ''försent'' för mig att börja gymnastik eller strectha för att bli vig, haha (Jag går i ettan på gymnasiet).. Men jag bara undrar, när började du, hur fota stretchar du osv? Går du fortfarande i gymnastik? 
Svar: HEJ! Jag kommer inte ihåg när jag började på gymnastiken antingen i 1:an eller 2:an tror jag.. Jag stretchar inte så ofta längre, någon gång varanan vecka och ibland kommer jag ihåg det och stretchar lite varje dag. S den biten varierar. Jag går inte i gymnastik men jag hjälper just nu till i en grupp 2 gånger i veckan så jag har tagit ett kliv in i gymnastiken igen vilket känns bra! Jag tycker du kan kontakta en grupp och fråga om du får komma och prova på! Du ska verkligen inte se åldern som nåt problem. Vill du börja så gör du det!! :D

Härligt! Var kommer din och annas kofta ifrån??
Svar: Tror det är Zara, H&M eller Gina Tricot om jag får gissa.. Hon har inte svarat på mitt sms så uppdaterar svaret när jag vet! :)

Vilket gymnasie gick du på?
Svar: Kungshögaskolan i Mjölby.

Kommer det fler Rörlighetsutmaningen avsnitt? 
Svar: JAAAAA! Men vill spela in ute, haha. SKa försöka få upp någon innan januari är slut LOVAR ♥

Hur gör du kollagen?
Svar: HÄR ♥ Klicka sedan collage :)

Hej, vilken skola jobbar du på?
Svar: Egebyskolan i Mjölby

Kan du inte visa hur du redigerar bilderna du redigerar med plixir?
Svar: Jo. Jag har gjort en video men den blev så dålig. Dock redigerar jag knappt där längre utan då gör jag grundläggande grejer som när jag inte har photoshop för stunden. Men en guide SKA komma upp, jag lovar!

Måste höra med dig som har så fantastiska bilder - hur gör du för att få så himla bra kvalité på dina bilder? Mina bilder ser ut att ha väldigt bra kvalité (hade även de på min tidigare wordpress blogg), men när jag laddar upp de på min blogg.se blogg känns de som att de tappar kvalitén och blir pixliga. Jag har förminskat storleken till bloggens bildstorlek, men hur ska jag göra för att förbättra kvalitén så att de märks? Vore så tacksam om du ville höra av dig eller skriva ett inlägg om de! <3 Kraam
Svar: Hmm. En tankeställare måste jag säga. Vad har du för kamera? Prova att lägga på skärpa i dina bilder för att öka detaljerna. Tänk på att öka skärpan LAGOM mycket annars kan det se lite konstigt ut. Hör av dig om detta inte fungerar :)

Hejhej, vad har du använt för inställningar då du fotograferade ovanstående bilderna?
Svar: Inlägget var till GOD JUL. Ska kolla....  1/60 sek, f/1.4, ISO-800

Mycket mycket bra, kan du inte GÖRA NÅGON VIDeo på hur du gjorde eller i bild?
Svar: Ja lite genomgång hur jag utökar miljö samt förgrund måste jag fixa till. Håll utkik :)

Så fint! photoshop ingick i min gamla dator men när den gick sönder så försvann ju photoshop med den och nu vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen ugh... vilket program/photoshop rekommenderar du att köpa? har kollar runt men kan inte bestämma mig
Svar: hmm det senaste antar jag. Då finns alla funktioner med. Jag är ingen expert på photoshop och de olika versionerna. Men jag kan rekommendera mitt CS5, aldrig saknat någon funktion från guider och så vidare =)

hEJ EBBA! ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR, ALLT SOM HAR MED DIN BLOGG ATT GÖRA. Till sommAREN SKA JAG GÅ BALEN, OCH JAG BLEV SÅ KÖR I DIN KLÄNNING. VAD KÖPT DU DIN/BESTÄLLDE DU DIN, I VILKEN FÄRG ETC...TACKSAM FÖR SVAR!<3
Svar: Denna, i färgen lavendel :)

Hej Ebba! Jag är mitt uppe i förmodligen det svåraste valet hittills i mitt liv - gymnasievalet. Har hela tiden tänkt gå natur men har det senaste frågat mig själv varför egentligen? Kemi och fysik är inte direkt det roligaste jag vet. Så ekonomi är jag inne på mest just nu. Eftersom jag vet att du gick ekonomi tänkte jag bara kolla med dig hur du tyckte det var och om är nöjd med ditt val osv? 
Svar: Det beror på vad du vill göra sen också. Tex plugga till. Vissa utbildningar kräver matte 4, fysik, kemi och så vidare. Jag ångrar inte mitt val och är jättenöjd med ekonomiprogrammet. Men vill du bli läkare, ingenjör, arkitekt osv rekommenderar jag natur för att slippa läsa tekniskt basår eller andra kurser på komvux. Annars tycker jag ekonomi låter som ett toppen val! Lycka till ♥

UNDRAR HUR DU FÖRÖVER BILDER SOM DU TAGIT MED KAMERAN, TILL TYP IINSTAGRAM?
Svar: För över till datorn, redigerar, sparar, beskär till en kvadrat, minskar storleken till 1200 x 1200 px och sedan mejlar jag den. Öppnar mejlen på mobilen och sparar den, KLART :)

Hej Ebba! Jag älskar verkligen att fotografera men jag tycker det är ganska trist att redigera, har du något tips på hur jag kan gör för att tycka att det blir roligare?
Svar: Detta kommer låta tråkigt, men öva. När man hittar tekniken och ser vad som ska göras blir det roligare. Först älskar man de starka effekterna, men sedan inser man att det är det lilla som gör det. Svårt att förklara men inspireras av andra fotografer och redigerare på youtube är också en bra idé :)
Lycka till!

Hur lyckas du förminska bilderna men fortfarande ha kvar alla detaljer?
Svar: Skärpa är mitt lilla recept. Men i lagom mängd annars ser det överdrivet ut :)

Jag håller på att träna för å lyckas med spagat, har ca 7-8 cm kvar. Men mitt problem är att jag inte lyckas ha hålla höfterna raka, jag försöker börja stå på ena knät och sen glida ner men dom blir bara inte raka. Hur ska jag få höfterna raka??? 
Svar: Du måste stanna i spagaten innan dina höfter vrider sig och stretcha där. Du har antagligen stretchat ner dig snett från början. Så börja om för att få dina höfter raka! Lycka till :)

Vilket blandningsläge använder du i Photoshop för att få dem att smälta ihop så bra? 
Svar: Oftast använder jag mit utav Soft Light eller Lighten. Kram!

Har du några bra tips på fotobloggar som du följer? eller bara bra bloggar överhuvudtaget. Letat men bara du och nevarien faller mig i smaken. Kanske bara jag som är dålig på att leta.
Svar: Hmm, 
http://linafoto.se/
http://tinkerbella.blogg.se/
http://nouw.com/antonstenander
https://www.flickr.com/photos/rosie_hardy/
Sista är ingen blogg, men det är min favorit fotograf. Så om du vill ha fina bilder att titta på rekommenderar jag Rosie :)

Jag ska köpa ett nytt objektiv, ett med bländare 1,8 som jag velat ha länge. Men jag kan inte bestämma mig om jag ska köra på 35mm eller 55 mm? Jag vill fotografera precis som du så vad hade du valt? Det är nikons objektiv om du undrar ;)
Svar: Jag har ett på 50mm och från mina erfarenheter med det rekommenderar jag 35mm. Upplever mitt objektiv som för nära i många situationer så satsa på 35mm :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0